Silnik Spalinowy Suzuki 20km Rumpel DF20AS 02002F
Stany magazynowe
Magazyn | Dostępność | |
Salon sprzedaży detalicznej Pleciona Dream World ul. Wał Miedzeszyński 377 03-980 Warszawa |
Kom. +48 733 27 27 27 [email protected] |
0 szt. |
Nasi doradcy są do Twojej dyspozycji:
+48 733 27 27 27[email protected]
Poniedziałek - piątek: 1000 - 1800
Sobota: 1000 - 1400
Opis
Silnik Spalinowy Suzuki DF20AS 02002F
DF20A, 15A i 9.9B to pierwsze na świecie czterosuwowe silniki zaburtowe w swoich klasach mocy wyposażone w układ wtrysku paliwa nie potrzebujący akumulatora. Dzięki skonstruowaniu mniejszych i lżejszych elementów nowego układu wtrysku paliwa (w porównaniu ze stosowanymi we wcześniejszych układach) Inżynierom Suzuki udało się zbudować najlżejsze czterosuwowe silniki w klasach 14,7 kW (20 KM)/11,0 kW (15 KM). Ponadto zastosowanie wypróbowanego układu Suzuki Lean Burn Control, zapewniło wyjątkowo niskie zużycie paliwa i niski poziom emisji zanieczyszczeń w całym zakresie pracy.
Lean Burn Control System - Czterosuwowe silniki Suzuki słusznie słyną z swojej wydajności paliwowej i technologii, która pozwala dopłynąć dalej za mniej.
W gamie DF20A/15A/9.9B przenośnych silników zaburtowych Suzuki znajdują się cztery wersje z mechanizmem odchylania sterowanym elektrycznie – DF20AT i 9.9BT z układem zdalnego sterowania oraz DF20ATH i 15ATH z rumplem.
Suzuki wykorzystuje szereg swoich zaawansowanych rozwiązań technicznych w silnikach 4-suwowych, aby zapewnić niższy poziom emisji zanieczyszczeń oraz niższe zużycie paliwa i spełnić tym samym warunki Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2003/44EC. Suzuki uzyskało ocenę trzech gwiazdek wystawianą przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).
Wprowadzony po raz pierwszy w silnikach DF90/80/70A innowacyjny układ sterujący spalaniem mieszanek ubogich (Lean Burn Control System) monitoruje osiągi silnika i warunki pracy, aby na tej podstawie z wyprzedzeniem określić ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach. Dzięki temu może dostarczać uboższą mieszankę paliwowo-powietrzną. Układ zapewnia wyjątkowo niskie zużycie paliwa w całym zakresie pracy. Stanowi on wyposażenie 14 modeli od DF9.9B do flagowego DF300A, zapewniając użytkownikom najniższe zużycie paliwa przy każdej prędkości.
DF20A/DF15A/9.9B to pierwsze silniki zaburtowe w swoich klasach, które wyposażono w układ wtrysku paliwa. Projektując je, skoncentrowano się na maksymalnym ograniczeniu wymiarów i masy. Wszystkie nowe elementy, do których należą: pompa paliwa w obwodzie wysokiego ciśnienia, chłodnica paliwa, separator par paliwa, wtryskiwacze i nowa przepustnica zostały tak zaprojektowane, aby były tak małe i lekkie jak to tylko możliwe. Silnik, dzięki specjalnie opracowanej konstrukcji, można zamocować w miejscach o ograniczonej przestrzeni. Układ nie potrzebuje akumulatora – to kolejne innowacyjne rozwiązanie, wykorzystane po raz pierwszy dla jednostek w klasach 14,7 kW (20 KM), 11,0 kW (15 KM) i 7,3 kW (9,9 KM). Konwencjonalny układ wtrysku paliwa potrzebuje do pracy energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorze, dając w zamian szybszy rozruch, bardziej płynną pracę i szybsze rozpędzanie w każdych warunkach. Układ Suzuki oferuje to wszystko, ale bez korzystania z akumulatora.
Modele DF20A/15A zawdzięczają tytuł najlżejszych w swojej klasie całkowitemu przeprojektowaniu części i podzespołów, którego celem było stworzenie możliwie najmniejszych i najlżejszych elementów. W wyniku tych prac Inżynierowie Suzuki zbudowali silnik zaburtowy, który nawet po wyposażeniu go w elektrycznie sterowany układ odchylania waży mniej niż jakikolwiek innych silnik 4-suwowy w klasie 14,7 kW (20 KM) /11,0 kW (15 KM).
Oprócz niższego zużycia paliwa, układ wtrysku ułatwia rozruch silnika, który jest bardziej pewny prawie we wszystkich warunkach. Mimo, że nasze silniki z zasilaniem gaźnikowym są jednymi z najdoskonalszych dostępnych na rynku, to układ wtrysku paliwa powoduje, że pracują one jeszcze płynniej i charakteryzują się mniejszymi wibracjami.
Silniki są wyposażone w rozrusznik zaprojektowany tak, aby nie wymagał użycia dużej siły podczas rozruchu. W połączeniu z układem wtrysku paliwa, sprawia on, że rozruch silnika jest wyjątkowo łatwy.
Suzuki zabezpiecza zewnętrzne powierzchnie silnika zaburtowego przed zgubnym wpływem korozji za pomocą specjalnie opracowanej powłoki antykorozyjnej. Powłoka aplikowana jest bezpośrednio na powierzchnię aluminium, co gwarantuje najlepszą możliwą przyczepność do podłoża i zapewnia skuteczną ochronę przed korozją, jednocześnie zabezpieczając zewnętrzne powierzchnie aluminiowe przed działaniem słonej wody.
Przed kupnem silnika spalinowego proszę zapoznać się z regulaminem zakupu i wysyłki silników zaburtowych (spalinowych).
MODEL | DF20A |
---|---|
Zalecana wysokość pawęży mm | S : 381, L : 508 |
Układ rozruchowy | Elektryczny/Ręczny |
Masa silnika kg*1 | S : 48.0, L : 49.0 |
Rodzaj silnika | OHV |
Układ zasilania | Wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora |
Liczba cylindrów | 2 |
Pojemność skokowa cm3 | 327 |
Średnica x skok tłoka mm | 60.4 x 57 |
Moc maks. kW (KM) | 14.7 (20) |
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min | 5,300-6,300 |
Sterowanie | Rumpel |
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki | |
Pojemność miski olejowej | 1.0 litra |
Zbiornik paliwa | 12 l |
Układ zapłonowy | Tyrystorowy |
Alternator | 12V 12A |
Mocowanie silnika | Zawias |
Sposób trymowania i odchylania | sterowane ręcznie |
Przełożenie | 2.08:1 |
Schemat zmiany biegów | F-N-R |
Wylot spalin | Przez piastę śruby napędowej |
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2 Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego |
7”-12” |
*1 - Masa netto, uwzględnia przewody akumulatorowe, nie uwzględnia śrub i środków smarnych
*2 - Wszystkie śruby są trójpłatowe. Skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem producenta, w celu odpowiedniego doboru śruby.